Открытый урок «Наши питомцы» по учебнику Верещагиной И.Н. English-3,проведённый в 4 л
классе 17 декабря 2010 года.
Задачи и цели урока: Обобщить знания учащихся лексики по
теме «Питомцы»; совершенствовать навыки чтения, аудирования, развивать
способность обобщать, делать выводы; проконтролировать рассказы учащихся о
своих питомцах,воспитывать у учащихся познавательный интерес, расширять
кругозор.
План.
1. Организационный момент в виде беседы с учащимися о дне,
дате, отсутствующих и задачах урока.
T. Hello,
group! How are you? Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? P. It’s December, the 17-th.Our lesson is
devoted to our pets. Today we’ll learn a lot of new and interesting facts about
your pets and pets in Great Britain. We shall sing songs, read, talk a lot
about pets and do some grammar tasks. We’ll organize the exhibition of your
projects and see whose project is the best.
2. Фонетическая зарядка на базе слов и выражений по теме, записанных
на доске.
Let’s start
our lesson. Listen to me and repeat after me.
A clever
pet a long neck, to look after to teach-taught a short tail
Grass, a tale a lion-lions a wolf-wolves to feed-fed a pet
A cub, must, right-left a head, hair
A nose eyes ears legs a mouth
Now read
the words and translate them into Russian.
3. Речевая зарядка на базе вопросов упражнения 9 на странице
160 в режиме Учитель-ученик1,2,3
Answer my
questions, please.
Have you
got a pet?
What pet
have you got?
Is it a boy
or a girl?
What’s your
pet’s name?
Does your
pet answer to his name?
How old is
your pet?
What colour
is your pet?
Is your pet
big or little?
What do you
teach your pet to do?
Your pet is
clever, isn’t it?
What do you
give your pet to eat and drink?
Do you take
your pet for a walk?
What does
your pet like to eat and drink?
Do you play
with your pet?
Who looks
after your pet?
4.Pupils,
do you want to know about my pet?
Pupils: Yes, we do.
Then ask me
questions.
Let’s see
the presentation about my pet.
About my
pet.
I’ve got cat.
It is a boy. His name is Button. He is one year old. He is grey. He is very
big.
Description. How I look
after my cat.
Button is a
singer.
He usually
begins to sing when he wants to eat.
5. Let’s
have a rest and sing a song about a cat.
Song. My Friend.
I’ve got a
little cat.
Little cat,
little cat
I’ve got a
little cat
It’s furs
as white as snow.
6. Прослушивание рассказов учащихся о своих питомцах по
проектам и презентациям.
Let’s
listen to your reports and see whose presentation or project is the best
Please,
Katya.
7.Просмотр учащимися презентации о питомцах Великобритании,
приготовленного учителем.
Popular
pets name in Great Britain.
Direct Line gives top popular names.
For cats:
1. Molly. 2. Charlie. 3. Tiger.4.Poppy.5. Oskar.
For dogs.
1. Molly.2. Max. 3. Charlie.4. Holly.5. Poppy.
Названия питомцев в честь звёзд.
Как сообщает Direct Line, проводившая исследование
регистраций домашних любимцев, в последнее время участились случаи, когда люди
называют своих питомцев в честь звезд.
Так на 46% возросло количество кошечек по Кэйли, названных в честь певицы Кэйли
Миноуг, а на 25% увеличилось число желающих назвать пса или кота Уэйном в честь
футболиста Уэйна Руни.
Также британцы пытаются «увековечить» в своих домашних питомцах полюбившихся
литературных персонажей, например, Гендальфа или Гарри Потт.
Популярность пород.
Экзотические питомцы Великобритании.
Интересно знать.
8. Выполнение грамматическо-лексического задания на
употребление Must. Mustn’t
Заполни пропуски, поставив must или mustn’t.
1. I …..
give my pet sweets.
2. I…..feed
my pet.
3. I…..give
my pet tea to drink.
4. I…..play
with my pet.
5. I….look
after my pet.
6. I….teach
my pet to read.
7. I….take
my pet for a walk.
8. I…..wash
my pet every month.
9. I…..
love my pet.
10.
I…..give my pet ice-cream to eat.
The
sentences in the last task say you what you must or mustn’t do that your pet
live happily with you.
You’ve
worked very well at the lesson, all pupils were active, but some of you have
made grammar mistakes. Now your marks…
|